Mordred's Song - Blind Guardian

大晚上的听着十分抑郁....

于是自翻了一下

感觉莫德雷德真是一个非常非常让人心疼的角色啊....

另外还翻了Mordred's Lullaby,是从摩根的角度讲述的故事,两首连在一起听简直就是致郁系啊.....



Mordred's Song/莫德雷德之歌


I've lost my battle before it starts
My first breath wasn't done

在开始呼吸之前

在开始战斗之前

我已是败北之寇

My spirit's sunken deep

灵魂朝深处沉沦

Into the ground

陷入更深的地下

Why am I alone

为何我永远孤身一人

I can hear my heartbeat

为何我只能听到自己的心跳

Silence's all around

只有死寂环绕

See hate will rise

看吧,仇恨如火燃起

So don't come closer

停下接近我的脚步

Fear your child

仇恨之焰会让你们颤抖臣服

Born with a king's heart

与生俱来的王者之心

But fate fooled me

And changed my cards

造化弄人,把手中卡牌强行变更

No one asked if I want it

If I liked it

从未有人过问我是否愿意接受一切
是否喜欢这一切

Pain inside is rising

灵魂深处的疼痛无法遏止

I am the fallen one

我已堕入深渊

A figure in an old game

古老游戏中的可怜虫

No Joker's on my side

命运之神不屑于眷顾

I plunged into misery

我被绝望的泥淖吞没

I'll turn off the light

我将夺取光明

And murder the dawn

我将斩落黎明

Turn off the light

我将吞噬所有光明

And murder the dawn

我将扼杀不列颠的黎明

Nothing else

But laughter is around me

除了嘲笑声

我身边一无所有

Forevermore

永恒的嘲笑

No one can heal me

未曾有人能够为我疗伤

Nothing can save me

未曾有人可以予我救赎

I've gone beyond the truth

我在真相之门外彷徨徘徊

It's just another lie

一切都只是谎言

Wash away the blood on my hands
My father's blood

将父亲的血从掌心洗去

In agony we're unified

一同在痛苦中挣扎

I never wanted to be

What they told me to be

我从未希望成为他们所期待之人

Fulfill my fate than I'll be free

直到生命结束我才得以自由

God knows how long
I tried to change fate
又可有谁知晓我对命运的漫长反抗

Pain inside is rising

灵魂深处的疼痛无法遏止

I am the fallen one

我已堕入深渊

A figure in an old game

古老游戏中的可怜虫

No Joker's on my side

命运之神不屑于眷顾

I plunged into misery

我被绝望的泥淖吞没

I'll turn off the light

我将夺取光明

And murder the dawn

我将斩落黎明

Turn off the light

我将吞噬所有光明

And murder the dawn

我将扼杀不列颠的黎明

I plunged into misery

我被绝望的泥淖吞没

I'll turn off the light

我将夺取光明

And murder the dawn

我将斩落黎明

Turn off the light

我将吞噬所有光明

And murder the dawn

我将扼杀不列颠的黎明



*手中卡牌/古老游戏:指扑克牌游戏,应该是暗示莫德雷德在一直被摩根作为棋子,甚至没有选择的权利;也可以理解为摩根给他安排的命运不由得他反抗,莫德雷德在与亚瑟的对抗之中毫无胜算可言却仍要与之开战


评论 ( 10 )
热度 ( 61 )